Serwis instalacji elektrycznych i fotowoltaicznych

Wykonujemy przeglądy okresowe instalacji elektrycznych oraz fotowoltaicznych, a także usuwamy awarie.

Okresowy przegląd instalacji elektrycznej

Obowiązek przeprowadzania przeglądów instalacji wynika z przepisów prawa budowlanego. Zapewnia bezawaryjne działanie instalacji, a także zwiększa bezpieczeństwo użytkowników.

Przegląd instalacji fotowoltaicznej

Jest obligatoryjny i warto go robić w terminie. Daje bezpieczeństwo i pozwala podtrzymać wysoką sprawność instalacji.

Audyt instalacji fotowoltaicznej

Audyt instalacji fotowoltaicznej sprawdza poprawność jej działania, natomiast audyt faktur pozwala zwiększyć oszczędności.

Wymiana paneli fotowoltaicznych

Wymiana paneli fotowoltaicznych lub innych elementów instalacji PV poprzedzona jest audytem i wydaniem zaleceń.

Pomiary elektryczne

Oprócz pomiarów odbiorczych w nowych instalacjach, wykonujemy również takie, które są niezbędne do przeprowadzenia przeglądów okresowych, pomagają w lokalizacji awarii oraz wspierają projektowanie. 

Usuwanie awarii

Diagnozujemy i usuwamy awarie na miejscu lub zdalnie dzięki zespołowi wykwalifikowanych fachowców w dziedzinie instalacji elektrycznych, fotowoltaiki, automatyki domowej, monitoringu i systemów zabezpieczeń.

Ile trwa wycena serwisu? Od czego zależy?

Każdy rodzaj usługi serwisowej wyceniamy indywidualnie np. pomiary – kalkulujemy w zależności od punktu pomiarowego, naprawę (ze względu na jej nieprzewidywalność) – obliczamy z roboczogodziny, a przegląd – szacujemy na podstawie poprzednich protokołów i oględzin.

Co możesz zrobić samodzielnie, zanim wezwiesz serwis? Poradnik krok po kroku.

Szukasz usługi dla siebie?

Przedstaw nam swój problem lub wyzwanie inwestycyjnie. Podpowiemy najkorzystniejsze rozwiązanie i wycenimy jego realizację.

Elementy, na które zwracamy uwagę podczas wykonywania instalacji i montażu:

lokalizacja – działamy w promieniu 100 km od Stoczka Łukowskiego,

komunikacja – czy otrzymaliśmy niezbędne informacje potrzebne do wykonania usługi,

kompletność dokumentacji – brak projektu i ostatnich protokołów pomiarowych wiąże się z koniecznością odtworzenia dokumentacji,

nieautoryzowane prace – nie serwisujemy instalacji, które zostały wykonane lub zmodyfikowane przez osoby niewykwalifikowane,

stała współpraca – w sytuacji dużego obłożenia pracą priorytetowo obsługujemy klientów, którzy już korzystali z naszych usług,

stan instalacji – jeśli usunięcie usterki jest niemożliwe lub nieopłacalne, a instalacja zagraża użytkownikom, zalecamy jej wymianę zamiast nieskutecznej i ryzykownej naprawy,

namawianie do naruszenia prawa – nie wykonujemy czynności niezgodnych z przepisami i stwarzających zagrożenie życia lub mienia,

tytuł prawny do nieruchomości – musimy mieć pewność, że usługa, którą będziemy wykonywać dotyczy uprawnionego użytkownika.

Poznaj naszych serwisantów

Kierujemy zespołem elektryków, którzy posiadają zarówno doświadczenie, jak i niezbędne kwalifikacje do wykonywania przeglądów i napraw. Dysponujemy również nowoczesnymi narzędziami pomiarowymi.

Wojciech Chudzik

właściciel

Paweł Parysek

starszy elektromonter

Radosław Śledź

specjalista od inteligentnych technologii, PV i systemów zabezpieczeń

Dlaczego warto wybrać serwis u nas?

Dla firm budujących lub modernizujących siedzibę

Dla klientów indywidualnych budujących lub remontujących dom

Dla firm szukających optymalizacji kosztów energii

Dla generalnych wykonawców inwestycji budowlanych

Dla deweloperów oferujących klientom wysoki standard

Dla posiadaczy domów płacących wysokie rachunki za energię


Dla rolników

Dla generalnych wykonawców obiektów sportowych

Dlaczego warto wybrać serwis u nas?

Dla firm budujących lub modernizujących siedzibę

Dla klientów indywidualnych budujących lub remontujących dom

Dla firm szukających optymalizacji kosztów energii

Dla generalnych wykonawców inwestycji budowlanych

Dla deweloperów oferujących klientom wysoki standard

Dla posiadaczy domów płacących wysokie rachunki za energię

Dla rolników

Dla generalnych wykonawców obiektów sportowych

Co doceniają nasi klienci?

Zaufali nam

Wyślij zgłoszenie, jeśli poszukujesz jednego wykonawcy do kilku instalacji, lub chcesz zamontować tylko jedno z oferowanych przez nas urządzeń lub systemów.

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się w ciągu jednego dnia roboczego, omówimy telefonicznie jakiego rodzaju usługi potrzebujesz, jaki jest jej zakres, oraz jak i kiedy możemy Ci pomóc. Jeśli informacje telefoniczne będą wystarczające, drogą mailową otrzymasz wycenę lub podejmiemy dodatkowe kroki, aby ją dla ciebie jak najszybciej przygotować.

Wypełnij formularz

Najczęściej zadawane pytania odnośnie do montażu

Falownik wyłącza się kiedy parametry sieci przekroczą nastawione wartości graniczne, najczęściej będzie to zbyt wysokie napięcie w sieci elektroenergetycznej. Wynika to przeważnie ze starej infrastruktury, ale często także ze złego stanu wewnętrznej instalacji, lub nieprawidłowego doboru przekrojów kabli, zwłaszcza dla długich odcinków.

Czy można zatem ratować sytuację zwiększając dopuszczalne napięcie? Krótko mówiąc nie. Każdy falownik podłączony do polskiej sieci elektroenergetycznej musi być ustawiony zgodnie z wymaganiami OSD i normą NCRFG. To powoduje, że nie można zwiększać poziomu napięć granicznych i czasów wyłączeń. Oprócz stwarzania zagrożenia dla instalacji i urządzeń, zakłócamy również prace instalacji fotowoltaicznych w okolicy. 

Częstotliwość przeglądów wynosi w budynkach komercyjnych i użyteczności publicznej dla większości instalacji nie rzadziej niż co pięć lat, chyba że w ostatnim protokole skrócono ten okres, a dla oświetlenia awaryjnego i PWP nie rzadziej niż co roku.

Dla domów jednorodzinnych, jeśli w ostatnim protokole nie wskazano inaczej, nie rzadziej niż co pięć lat.

Jeśli zabezpieczenie jest zaplombowane, to należy wezwać pogotowie energetyczne, nr 991. Plombę należy zerwać jeśli istnieje zagrożenie życia, lub mienia o wysokiej wartości.

Aby wykonywać prace konserwacyjne, remontowe i modernizacyjne w urządzeniach i  instalacjach elektrycznych, należy posiadać ważne świadectwo kwalifikacji w odpowiednim zakresie. Ponadto wykonywanie przeróbek nieautoryzowanych przez naszą firmę pozbawia ją ochrony gwarancyjnej.

Zapoznać się poniższym filmem, gdzie krok po kroku przedstawiamy co robić, a kiedy wyczerpią się możliwości, zadzwonić do nas, a postaramy się pomóc.

Powodów może być klika, od błędów projektowych i  montażowych po uszkodzenie elementów instalacji. Jeśli instalacja od początku pracuje niezgodnie z oczekiwaniami, to raczej jest to pierwsza przyczyna, jeśli natomiast pracowała poprawnie i przestała, to należy wykonać czynności serwisowe i sprawdzające na miejscu instalacji.

Najczęściej przyczyna jest prozaiczna, brak połączenia falownika z internetem. Należy sprawdzić, czy kabel sieciowy nie został odłączony, a jeśli falownik był podłączony do internetu przez wi-fi, sprawdzić i ewentualnie zresetować router. Częstą przyczyną jest też zmian dostawcy internetu i nowe ustawienia wi-fi na nowym urządzeniu dostępwym, dlatego w miarę możliwości podłączmy falowniki do sieci przewodowo. Można też sprawdzić czy zabezpieczenia falownika są załączone, a także czy ekran lub diody kontrolne są włączone i co ewentualnie sygnalizują. W razie wątpliwości skontaktować się z instalatorem lub serwisem producenta.